Sērga.

Īsākais tulkotais stāsts no "Mir fantastiki", 2015. gada 3. numura.

Mēs ar mammu zvejojam upē zivis. Saule gandrīz ir nosēdusies un zivis kā piedzērušās. Viegls medījums. Debesis koši sarkanas un tāda pati nokrāsa mammas ādhai: rietošās saules stari līst pār to kā asinis.

Pēkšņi no ciņa, kas noaudzis ar meldriem, pazaudējis garu cauruli ar stikla galu, ūdenī iekrīt liels vīrietis. Pēc tam es saprotu, ka viņš nav resns - vienkārši viņam ir biezs apģērbs, kas pāriet stikla sfērā apkārt galvai.

Mamma skatās, kā vīrietis sitas ūdenī kā zivs.

- Ejam, Mārnij.

Taču es neeju. Paiet minūte, bet cilvēks gandrīz vairs nekustas. Viņš lokās, mēģina aizsniegties līdz caurulītēm uz muguras.

 

 

- Viņš nevar elpot, - es saku.

- Tu nevari viņam palīdzēt, - Mamma atbild. - Gaiss, ūdens - viss te ir inde tādiem kā viņš.

Es metos uz priekšu, apsēžos blakus un skatos caur stiklu uz viņa seju. seja ir kaila. Viņam nav ādhas. Viņš ir no Kupola.

Viņa pretīgo seju izķēmo bailes.

Es pastiepju rokas un atpiņķerēju caurulītes aiz viņa muguras.

Žēl, ka es pazaudēju kameru. Ugunskura atspīdumu deja uz viņu spīdošajiem ķermeņiem nav ar vārdiem izstāstāma. Dejojošo ēnu cēlums apslēpj viņu deformētās ekstremitātes, formas, ko ir aplaizījis bads, kroplās, izlocītās figūras. No šīs ainas man pamirst sirds.

Meitenīte, kas ir mani izglābusi, piedāvā man bļodiņu ar ēdienu. Liekas, ka tā ir zivs. Es ar pateicību pieņemu.

Izvelku laukā attīrīšanas komplektu un apberu ēdienu ar nanobotiem. Tie ir konstruēti tā, ka sabrūk tūlīt pēc tam, kad darbs ir izpildīts. Nekā kopīga ar tiem šausmīgajiem nanobotiem, kas izgāja no kontroles un pārvērta Zemi par vietu, kas nav paredzēta dzīvošanai.

Baidoties viņus apvainot, pasaku:

- Garšvielas.

Skatīties uz viņu - kā skatīties cilvēkveidīgā spogulī. Viņas sejas vietā es redzu paša izķēmotu atspulgu. Neskaidri pauguriņi un iedobes šajā gludajā virsmā neļauj nolasīt emocijas, taču domāju, ka viņa ir nesaprašanā.

-Mammuša teiča, bažiba irr iņģiga, - viņa nosaka šļupstot un neskaidri izsakot zilbes. es nevainoju viņu par sajauktām fonēmām un klibo gramatiku. nelaimīgajaiem, saindētajiem cilvēkiem, kuriem nākas cīnīties par eksistenci šajā nomalē, nav laika dzejoļiem un filozofijai. Viņa saka: "Mamma teica, ka šī barība tev ir inde".

Es atbildu:

- Ar garšvielām tā ir nekaitīga.

Kad es iespiežu attīrīto barību barošanas caurulītē ķiveres sānos, meitenītes sejā kā dīķa gludā virsmā noņirb vilnīši un mans atspulgs saplīst krāsainu drumstalu simtos.

Tas ir smaids.

Citi neuzticas cilvēkam no Kupola, jo viņš savā kostīmā ir slēpies ciema apkārtnē.

- Viņš saka, ka Kupola iemītnieki baidās no mums, tāpēc ka nesaprot. Viņš grib to mainīt.

Mammas smiekli skan kā ūdens dārdi, kad tā tek pāri akmeņiem. Viņas ādha maina tekstūru un atstarotā gaisma salūzt trīcošos, lauzītos staros.

Viņu apbur spēle, ko es spēlēju. Es ar kociņu velku pa vēderu, gurniem, krūtīm, bet ādha svārstās un dzen vilni tam pakaļ. Viņš pieraksta visu, ko mēs runājam.

Jautā, vai es pazinu savu tēvu.

Laikam Kupols ir dīvaina vieta.

Atbildu:

- Nē. Sezonas svētku laikā vīrieši un sievietes savijas kopā, bet ādha virza sēklu turp, kur viņi grib.

Viņš saka, ka viņam žēl.

-Ko?

Man grūti pa īstam saprast, par ko viņš domā. Atšķirībā no ādhas, kaila seja klusē.

- Tā visa, - viņš ar roku novelk apli ap sevi.

Kad pirms piecdesmit gadiem izplatījās sērga, prātā sajukušie nanoboti un biostimulatori aprija ādu, barības vada gļotādu, visu ārējo apvalku siltos, mīkstos audus, kas slēpās cilvēku ķermeņu dabiskajās atverēs.

Pēc tam zudušās miesas vietā uzradās plēve no sīkajiem robotiem un baktēriju kolonijām. Sērga pārklāja šos cilvēkus no ārpuses un no iekšpuses kā ķērpis.

Tie, kam bija nauda, - mani senči - ieguva ieročus, uzbūvēja kupolus un no turienes vēroja, kā uz Zemes virsmas mirst visi pārējie.

Taču bija arī tādi, kas izdzīvoja. Dzīvais parazīts piemērojās videi, bet viņa nesēji spēja ēst mutējušos augļus, dzert saindēto ūdeni un elpot toksisko gaisu.

Zem kupola par saindētajiem stāstīja anekdotes, bet kurš bija drosmīgāks, pat tirgojās ar viņiem. Taču neviens no mums viņus par cilvēkiem vairāk neuzskatīja.

Daži saka, ka inficētie ir apmierināti ar savu likteni. Tādi cilvēki vienkārši neredz tālāk par savu degunu un cenšas novelt no sevis atbildību. Liktenis bija tā lēmis, ka es piedzimu zem kupola, bet viņa ārpusē. Nav viņas vaina, ka viņa knaiba savu sakropļoto ādu, bet nedomā par filozofiskām tēmām; ka šņāc un šļupst, bet neveido savu runu pēc ritorikas likumiem; ka viņai nav ciešas ģimeniskas attiecības - tikai instinktīva, dzīvnieciska vēlme pēc tuvības.

Mums, Kupola ļaudīm viņa ir jāglābj.

- Vai tu gribi novilkt manu ādhu? - es viņam jautāju.

- Jā, lai atrastu zāles tev, tavai mātei, visiem pārējiem inficētajiem.

Es zinu viņu pietiekoši labi, lai saprastu: viņš runā to, ko jūt. Viņam ir vienalga, ka ādha ir tāda pati daļa no manis, kā ausis. Viņš tic, ka man būs labāk nodīrātai, sakropļotai, kailai.

- Mūsu pienākums ir palīdzēt jums!

viņam mana laime ir nelaime, mans domīgums - depresija, bet manas vēlēšanās - maldi. Jocīgi, ka cilvēks redz tikai to, ko vēlas redzēt. Viņš grib izgatavot no manis savu kopiju, tāpēc ka uzskata, ka viņš ir labāks par mani.

Es ātri paķeru akmeni - tā, ka viņš nepaspēj noreāģēt - un sadauzu gabalos viņa stikla sfēru ap viņa galvu. Viņš kliedz, un es pieskaros viņa sejai un vēroju, kā ādha lokās, lien pa manām rokām un pārklāj viņu.

Mammai ir taisnība. Viņš bija ieradies te nevis, lai mācītos, taču man tomēr nāksies viņam kaut ko iemācīt.

Kens Ļū ir dzimis Ķīnā. Pēc emigrācijas uz ASV, ieguvis bakalaura grādu angļu literatūrā Hārvardā. Pašreiz strādā par juridisko konsultantu patentu tiesību jomā. Literatūrā debitējis 2002. gadā ar stāstu "Carthaginian Rose"( "Kartāgas roze"). ""istie panākumi Kenam Ļū atnāca 2011. gadā ar stāstu "Papīra zvērnīca", kas pirmo reizi vēsturē ieguva, ne tikai "zelta dubli" (prēmijas "Hugo" un "Nebula"), bet arī Vispasaules fantāzijas prēmiju. Nākošajā gadā stāsts "Mono-no avare" autoram atnesa vēl vienu prēmiju "Hugo".