Padomju laiku fantastu duets - tēvs un dēls Abramovi. Jātnieki no nekurienes

(Jāpiezīmē, ka šis materiāls sagatavots vēl pirms otrā Krievijas iebrukuma Ukrainā. - tulkotāja piezīme)

Par autoriem un viņu grāmatu.

Aleksandrs Ivanovičs Abramovs ir rakstnieks, kritiķis, scenārists. PSRS Rakstnieku savienības biedrs.

Dzimis Maskavā, beidzis V.J. Brjusova Svešvalodu institūtu. Literatūrā viņš debitēja divdesmitajos gados, pirmā pieredze bija fantastiskais stāsts "Šaha nāve" (1926). Nākamajos četrdesmit gados viņš strādāja literatūras kritikas žanrā, rakstīja scenārijus, reālistiskus stāstus par mūsu laikabiedriem. 50. gadu beigās un 60. gadu sākumā tika izdoti viņa romāni “Es meklēju Kitežgradu”, “Lūdzu, celies!”, “Kad ātrā palīdzība kavējas”.

Tikai 1966. gadā Aleksandrs Ivanovičs atkal pievērsās zinātniskajai fantastikai. Populārajā almanahā "Piedzīvojumu pasaule" tika publicēts stāsts "Ceļojums aiz trim pasaulēm". Bet šim stāstam jau bija divi autori. Neinformēti cilvēki viņus bieži sauc par brāļiem. Acīmredzot pēc analoģijas ar Strugackiem. Faktiski Aleksandrs Abramovs un Sergejs Abramovs ir tēvs un dēls. Sergejs Abramovs tajā laikā beidza Maskavas Ceļu institūtu un negatavojās literārai darbībai, lai gan rakstīja dzeju un publicēja piezīmes Maskavas laikrakstos. Sergejs Aleksandrovičs ierosināja savam tēvam ideju par fantastisku stāstu, pastāstot viņam par ideju par daudzām telpām.

Jauno literāro duetu diezgan laipni sagaidīja gan lasītāji, gan kritiķi. Acīmredzot stāsts patika arī pašiem autoriem, jo ​​pēc tā viņi uzrakstīja stāstu sēriju, kas veidoja krājumu "Imperatora ēna" (1967). Šo stāstu pamatā bija bioloģijas, fizikas, kibernētikas jomas hipotēzes, no kurām autori veidoja asu, aizraujošu sižetu. 1968. gadā Abramovi izdeva savu pirmo lielo fantāzijas romānu "Jātnieki no nekurienes", kas, neskatoties uz pretrunīgām atsauksmēm presē, iespējams, ir labākais no visiem, ko viņi abi ir sarakstījuši. "Jātnieki no nekurienes" ir tipisks romāns "par kontaktu", saskarsmi ar radībām, kas absolūti nav līdzīgas cilvēkiem un tiek sauktas par "rozā mākoņiem".

https://fantlab.ru/autor1640

Sergejs Aleksandrovičs Abramovs dzimis Maskavā, beidzis Maskavas ceļu institūtu, pēc izglītības inženieris. Kopš 1961. gada viņš ir publicējies periodiskajos izdevumos ar ziņojumiem, esejām un kritiskiem rakstiem. Strādājis žurnālā "Smena". Viņš bija PSRS Žurnālistu savienības biedrs. 60. gadu beigās un 70. gadu sākumā Sergeja Abramova romāni un stāsti, kas sarakstīti sadarbībā ar viņa tēvu Aleksandru Ivanoviču Abramovu, guva ievērojamus panākumus zinātniskās fantastikas cienītāju vidū. Zinātniskās fantastikas īso stāstu krājums "Imperatora ēna", romāni "Jātnieki no nekurienes", "Paradīze bez atmiņas", "Ceļojums aiz trim pasaulēm", "Celeste-7000", "Viss ir atļauts", "Pasaka par sniega cilvēku". " ... Visi šie darbi pēc tam vienmēr tika iespiesti "rāmītī" - populārajā "Detlit" sērijā "Piedzīvojumu un zinātniskās fantastikas bibliotēka".

Kopš 70. gadu sākuma Sergejs Aleksandrovičs Abramovs sāka rakstīt patstāvīgi. Viņa stāsti ir ļoti dažādi pēc žanra: šeit ir tīri piedzīvojumu stāsti ("Identificējiet dzīvos", "Pilsoņi, uzlidojuma brīdinājums!"), Un detektīvi ("Divi mezgli uz dvieļa"), un pasaku stāsti ("Augstk par varavīksni”, “Rudais, Sarkanais un Cilvēks bīstamais”) un liriski-ironiskas fantāzijas (“Divi zem viena lietussarga”, “Tāpēc, ka”) un pat satīriskas fantasmagorijas (“Neformālīšii”, “Stop krāns”). Šajos stāstos Abramovs attālinājās no zinātniskās fantastikas un nostiprinājās kā viens no autoriem, kas darbojas atdalītās prozas žanrā un t.s. "Pilsētas pasakā". [Teorētiski PSRS fantāzija neeksistēja, taču reāli bija, tikai to sauca par literāro pasaku - t. p.] Viņš deva priekšroku parastiem, ja vēlaties, tīriem brīnumiem, kas notiek ar viņa ļoti īstajiem varoņiem. Un ne tikai varoņi, bet arī mūsu pasaule kopumā Abramovam ir pilnīgi īsta, "tikai nedaudz vairāk gaismas tajā tiek ielaists, rakstnieka kaprīze, objekti ir nedaudz gaišāki, nedaudz kontrastējošāki par ēnām, mūsu tikumi un trūkumi ir nedaudz redzamāki, vairāk priecīgi nekā prieks un skumjākas skumjas” (G Boroviks).

Taču ne viņa solo romāni, ne arī kopīgi ar tēvu tapušie romāni, kas tika atkārtoti izdoti pēc ievērojama pārtraukuma 90. gados, bijušajā lasītājā entuziasmu neizraisīja. Pēdējos gados sadarbībā ar dēlu Artjomu Abramovu viņš sarakstījis vairākas fantastiskas grāmatas.

1988. gadā viņš izveidoja un līdz 90. gadu sākumam vadīja nedēļas laikrakstu "Semja". No 80. gadu beigām. nodarbojas ar uzņēmējdarbību grāmatu izdošanas, masu mediju, tirdzniecības jomā, 90. gados - korporatīvās būvniecības un investīciju politikas jautājumi vairākās banku un investīciju struktūrās. Kopš 1997. gada - Maskavas valdības Telekomunikāciju un plašsaziņas līdzekļu komitejas priekšsēdētāja pirmais vietnieks. Kopš 2000. gada - Krievijas Federācijas prezidenta administrācijas Galvenās iekšējās politikas departamenta vadītāja pirmais vietnieks. 2001.-2004.gadā - Valsts prezidenta kultūras un mākslas, zinātnes, tehnoloģiju un izglītības, kā arī sporta padomes sekretārs. Kopš 2004. gada - investīciju kompānijas Bering Vostok Capital Partners padomes priekšsēdētājs un partneris. Sabiedriskās organizācijas "Megaproject" pastāvīgais eksperts-konsultants, Viskrievijas sabiedriskās organizācijas "Tautas veselības līga" biedrs, sabiedriskās organizācijas "Biznesa Krievija" vispārējās un koordinācijas padomes loceklis.

https://fantlab.ru/autor1641

Jātnieki no nekurienes

Antarktīdā debesīs parādās dīvaini rozā mākoņi, kas “nogriež” ledu. To pētīšanai tika izveidota zinātniska ekspedīcija.

Tajā pašā laikā visā Zemē parādās fantoma pilsētas un cilvēku dubultnieki...

https://fantlab.ru/work82667

Paradīze bez atmiņas

Četri draugi tika iemesti dīvainā pasaulē, kur cilvēki neatceras vēsturi un kur ģeogrāfija ir aizliegta. Tur vienkārši plūst upe, un pilsētā dzīvo cilvēki. Draugiem būs jāatklāj šīs pasaules noslēpums...

https://fantlab.ru/work82699

Laiks pret laiku jeb Sudraba variants

Triloģijas beigu daļa, kurā vecie draugi Jurijs Anohins un Donalds Mārtins atkal tiek pārvesti uz nezināmu planētu, uz nezināmas civilizācijas radītu pasauli. No Sākuma laika, no kura tiek skaitīta Zemes nospieduma rašanās, ir pagājuši nevis 10 gadi, kā ''Paradīzē bez atmiņas'', bet 60.

https://fantlab.ru/work82666