Lidmašīnas, kas izskatās savādāk.

Cilvēks nekad nav apmierinājies ar sasniegto un vienmēr ir vēlējies kaut ko izdarīt savādāk.

Tāpēc arī gaisā lido tik dažādas lidojamās mašīnas: parastas un neparastas, lidmašīnas ar vienu spārnu, diviem, trīs, četriem un pat vēl vairākiem, ar spārnu, kas novietots virs korpusa un zem korpusa, ar nekustīgiem spārniem vai  ar spārniem ar mainīgu ģeometriju, "pīles tipa" lidmašīnas, kur spārni novietoti korpusa aizmugurē, lidmašīnas, kurām par nesošo virsmu kalpo korpuss, lidmašīnas bez korpusa jeb tā sauktie "lidojošie spārni",hidroplāni un lidlaivas, helikopteri un autožīri, kas līdzīgi helikopteriem, taču lielā skrūve virs korpusa griežas nevis no motora, bet gan tāpēc, ka lidaparāts kustas uz priekšu, tādejādi radot cēlējspēku.

 

 

Taču ir aviatoriem nerealizēti sapņi. Ir izdevies radīt lidaparātus, kur par dzinēju kalpo cilvēku muskuļu spēks: cilvēks ar kājām un pat rokām griež pedāļus. Pa gaisu lido arī tā sauktie ekranoplāni, kuriem cēlējspēku rada gaisa plūsma starp spārnu un zemi vai ūdeni, tāpēč šie aparāti drīzāk ir lidojoši kuģi, nevis lidmašīnas. Taču nav izdevies radīt lidmašīnu, kuru uz

priekšu dzītu spārnu vēzieni, jau no laika gala cilvēks ir gribējis uzbūvēt šādu lidaparātu - ornitopteru. Pagaidām, tālāk par modeļiem nav tikts - pārāk liela slodze uz spārniem, neviens materiāls to netur. Var jau būt, ka nanotehnoloģijas te palīdzēs? Pagaidām nekā... http://en.wikipedia.org/wiki/Ornithopter

UTIAS Ornithopter Nr.1:

http://www.youtube.com/watch?v=a-qS7oN-3tA

Taču pavisam nesen, 2007. gadā beidzot veiksmīgi atrisināts jautājums, ko uzskatīja par neatrisināmu - radīt lidmašīnu, kurai spārns veidotu noslēgtu kontūru: apli, ovālu, elipsi... cikloplānu, Ring Wing vai gredzenplānu:

http://www.popmech.ru/article/6825-okoltsovannyiy-samolet/

Iespējams, ka varētu sekmēties vēl viena neparasta ideja - radīt rotoplānu jeb cikložiru.

http://www.rotoplan.narod.ru/history.htm

Izskatās, ka kompānijas Fan Wing iecerēm http://www.fanwing.com/ varētu būt nākotne?