Hitori Nodžima. Hideo Kodžima. Death Stranding

Death Stranding (jap. デス・ストランディング) — atvērtās pasaules asa sižeta datorspēle, ko izstrādājusi Kojima Productions ar Guerrilla Games atbalstu un izdevusi Sony Interactive Entertainment platformai PlayStation 4 2019. gadā; 2020. gadā uzņēmums 505 Games izlaida spēles versiju operētājsistēmai Microsoft Windows. Šī ir pirmā Hideo Kojima un Kojima Productions spēle kopš šķiršanās ar Konami 2015. gadā. Darbā pie spēles piedalījās aktieri Normans Rīds, Mads Mikelsens, Lea Seidū, Mārgareta Kvelija, Tomijs Dženkinss, Lindsija Vāgnere un Trojs Beikers; Spēlē parādās arī varoņi, kurus veidojuši filmu veidotāji Giljermo del Toro un Nikolass Vindings Refns.

Death Stranding norisinās pēcapokaliptiskā nākotnē bijušajās Amerikas Savienotajās Valstīs, ko iznīcināja spokainu radījumu iebrukums no citas pasaules. Spēlētājs kontrolē kurjeru Semu (Normans Rīds) - sava veida postapokaliptisku pastnieku; tā saskaras ar uzdevumu šķērsot kontinentu un savstarpēji savienot izolētas apdzīvotās vietas. Death Stranding apvieno bezmaksas ceļošanu pa atvērto pasauli, kur spēlētājam patstāvīgi jāatrod ceļš uz nākamo mērķi, un garas kinematogrāfiskas ainas, kas izveidotas spēles dzinējā, izmantojot kustību uztveršanas tehnoloģiju. Galvenā spēle ir saistīta ar vērtīgu paku pārvietošanu no vienas apdzīvotas vietas uz otru, un spēlētājam ir jāizvairās no kravas nozaudēšanas un sabojāšanas; spēle satur neparasti izsmalcinātu pārvietošanās mehāniku nelīdzenā apvidū un asinhronas vairāku spēlētāju spēles elementus.

Death Stranding saņēma augstus vērtējumus no kritiķiem; vairums recenzentu atzīmēja spēles ārkārtējo oriģinalitāti un savdabību, kas neiekļāvās ierastajā žanra ietvarā, kā arī uzteica grafiku, muzikālo pavadījumu un aktierspēli. Tajā pašā laikā gan spēle, gan sižets saņēma pretējus kritiķu vērtējumus - no entuziasma līdz negatīvam; vairāki recenzenti to raksturojuši kā "spēli, kas nav piemērota visiem". Spēle ir saņēmusi vairākas balvas un nominācijas no dažādiem izdevumiem un organizācijām.

Sižets.

Death Stranding notiek postapokaliptiskā nākotnē; Pirms daudziem gadiem ASV un pārējo pasauli iznīcināja katastrofa, kas pazīstama kā Death Stranding. Šī katastrofa ir saistīta ar dzīvības pastāvēšanu pēc nāves: katram cilvēkam papildus mirstīgajam ķermenim ("ha") ir arī nemirstīga dvēsele ("ka"). Dzīves laikā tie ir savienoti, bet pēc ķermeņa nāves dvēsele nonāk individuālajā pēcnāves dzīvē - Pludmalē, no kuras tā var pārvietoties uz nezināmām pasaulēm aiz sevis. Katram cilvēkam ir savs Krasts, lai gan daudzu cilvēku nāves gadījumā vienlaikus, kā jau karā, viņi var nonākt kopējā Krastā. Radības, kas piepildīja Zemi pēc nāves atbrīvošanas, ir radības no pazemes, mirušo gari. Radības ir cilvēku spoguļatspulgi, kas sastāv no antimatērijas; lielas būtnes kontakts ar cilvēku noved pie tūlītējas iznīcināšanas - "tukšuma šļakatām", sprādziena, kas spēj iznīcināt visu pilsētu un atstāt aiz sevis krāteri. Pēc zvēru iebrukuma lielākā daļa Amerikas vecpilsētu tika iznīcinātas šļakatās. Līdz ar Nāves atbrīvošanu katrs līķis kļuva par briesmu avotu - pēc nāves cilvēka ķermenis ātri "nekrotizējas" un pārvēršas par citu Radījumu, tādēļ īpašām komandām mirušo ķermeņi ir jāaizved no apmetnēm un jāsadedzina, pirms notiek pārvērtības.

Līdz ar nāves izeju uz Zemes parādījās vai izpaudās arī citi objekti un parādības, piemēram, "hirālijs" – īpaša matērija, kas līdzīga tumšajai matērijai, kas pastāv kopš Lielā sprādziena; viņa nepakļaujas ierastajam laika ritējumam un maina laika plūdumu sev apkārt. “Temporālais lietus” (angļu valodā Timefall), kas saistīts ar hiralitāti, daudzkārt paātrina laika ritējumu visam, kas krīt, neatkarīgi no tā, vai tie ir cilvēki vai ēkas, liekot tiem novecot un sabrukt mūsu acu priekšā. Šis lietus notiek tikai atsevišķās vietās, un apgriezta varavīksne vēsta par lietus sākumu. Pēc nāves atbrīvošanas daži cilvēki ieguva pārdabiskas spējas: piemēram, "repatrianti" ir tie, kuru dvēseles pēc nāves spēj atkal apvienoties ar savu ķermeni, kas augšāmcēlies miesā. Īpašs stāvoklis, kas pazīstams kā DOOMS, atšķir cilvēkus, kas saistīti ar pēcnāves dzīvi. Sems, spēles galvenais varonis, vienlaikus ir atgriezējs un viņam ir SAM, lai arī zemā otrā līmeņa - viņš nevar redzēt zvērus pats, tikai sajūt viņu klātbūtni. Varone Fragile kā augstāka līmeņa DUM nesēja spēj gan ieraudzīt Zvērus, gan acumirklī teleportēties no vienas vietas uz otru, bet antagonists Higss spēj izsaukt zvērus un tos kontrolēt.

Pēc nāves atbrīvošanas Amerikas Savienotās Valstis beidza pastāvēt kā valsts: cilvēki dzīvo vairākās drošās pilsētās - "mezglos" un bunkuros, kas izkaisīti "prepperu" tuksnesī. Tikai kurjeri (angļu porteri) uzdrošinās iziet ārpus pilsētu mūriem un vest vērtīgas preces no vienas apdzīvotas vietas uz otru - bez tā gan pilsētas mezgli, gan izdzīvotāju bunkuri ir lemti iznīcībai. Vecās valdības paliekas valsts austrumos izveidoja federāciju ar nosaukumu UCA (United Cities of America); UCA pakļautībā esošā kurjerpasta kompānija Bridges, kurā strādā Sems, cenšas atjaunot valsts vienotību. Cilvēki cietzemes centrālajā un rietumu daļā neuzticas UCA, un teroristi no Homo Demens organizācijas atklāti iebilst pret to un tiltiem. Gan Bridges, gan Homo Demens teroristi izmanto to, ko Bridges sauc par BB — Bridge Baby: BB ir cilvēka embriji mākslīgajās dzemdēs; pret viņiem izturas kā pret vērtīgu aprīkojumu, nevis kā pret dzīviem bērniem. Lai gan zvēri lielākajai daļai cilvēku ir neredzami, BB var tos redzēt un var mijiedarboties ar īpašu odradek skeneri, kas norāda personai, kur atrodas zvēri.

https://ru.wikipedia.org/wiki/Death_Stranding

Mājaslapa.

http://www.kojimaproductions.jp/en/death_stranding.html

Novelizācija.

Visvairāk pārdotās un godalgotās videospēles Death Stranding oficiālā romāna pirmais sējums, ko izveidojis leģendārais spēļu veidotājs Hideo Kodžima.

Noslēpumaini sprādzieni ir satricinājuši planētu, izraisot virkni pārdabisku parādību, kas pazīstamas kā Death Stranding. Spektra radības, kas aprij dzīvos, ir novedušas cilvēci uz izmiršanas robežas, izraisot valstu sabrukumu un izdzīvojušo izklīdināšanu un dzīvošanu izolācijā. Semam Porteram Bridžam, leģendārajam šveicaram ar spēju atgriezties no mirušo pasaules, Amerikas Apvienoto Pilsētu prezidents ir uzticējis kritisku misiju. Viņam jādodas pāri šai izpostītajai ainavai, kas pilna ar pārpasaulīgiem draudiem, lai atkal savienotu pilsētas un cilvēkus un soli pa solim atjaunotu Ameriku.

https://www.amazon.com/Death-Stranding-Official-Novelization/dp/178909576X

Hitori Nodžima (野島一人  Nojima Hitori) ir autora Kenji Yano (矢野 謙次   Yano Kenji, dzimis 1965. gada 16. janvārī) pseidonīms seriāla Metal Gear novelizācijai, ko publicēja Kadokawa Shoten. Sākotnēji viņa patiesā identitāte nebija zināma, bet vēlāk tika atklāta pēc tam, kad viņš tika iekļauts E3 2016. gada Death Stranding atklāšanas reklāmkadrā.

https://deathstranding.fandom.com/wiki/Hitori_Nojima

Hitori Nodžima (Nojima Hitori) bija pseidonīms vārds, ko autors Kenji Yano izmantoja Metal Gear romānu sērijai, ko Japānā izdeva Kadokawa Shoten no 2014. līdz 2015. gadam. Sākotnēji viņa patiesā identitāte nebija zināma, un kādu laiku radās aizdomas, ka pseidonīms patiesībā pieder pašam Hideo Kodžima viņu vārdu līdzības dēļ, lai gan vēlāk intervijā tas tika atmaskots. Nodžimas patiesā identitāte vēlāk tika atklāta pēc tam, kad viņa tika iekļauta Death Stranding, Kojima Productions gaidāmās sadarbības ar Sony Interactive Entertainment, reklāmkadrā pēc tās atklāšanas 2016. gada E3.

https://metalgear.fandom.com/wiki/Hitori_Nojima

Hideo Kodžima (小島 秀夫   Kojima Hideo, dzimis 1963. gada 24. augustā) ir japāņu videospēļu dizaineris, kurš sākotnēji strādāja Konami. Bijušais Konami Computer Entertainment Japan viceprezidents un Kojima Productions vadītājs, Kojima atstāja Konami 2015. gada oktobrī. Viņš ir vairāku veiksmīgu spēļu, tostarp sēriju Metal Gear, Snatcher un Policenauts, veidotājs un režisors.

Fani un nozares eksperti konsekventi nosaukuši Hideo Kojima kā vienu no visu laiku ietekmīgākajiem un inovatīvākajiem videospēļu režisoriem un rakstniekiem, kā arī daudzos visu laiku režisoru desmitniekā. Newsweek nosauca Hideo Kodžimu kā vienu no 2002. gada desmit labākajiem cilvēkiem. 2008. gadā Next-Gen ierindoja viņu 7. vietā savā sarakstā "Hot 100 Developer 2008".

Hideo Kojima sērija Metal Gear satur maģiskā reālisma elementus un bieži salauž ceturto sienu. Viņš ir arī labi pazīstams ar savdabīgo un nedaudz necienīgo humora izjūtu, kā arī viņa bieži atbruņojošajiem un spēcīgajiem sižeta pavērsieniem.

Hideo Kodžima dzimis Setagajā, Tokijā 1963. gadā, un trīs gadu vecumā pārcēlās uz Japānas rietumiem. Hideo Kodžima ir teicis, ka savas dzīves sākumā viņam bieži nācies saskarties ar nāvi, jo viņš agrā vecumā zaudēja savu tēvu Kingo Kodžimu.

Farmaceits Kingo Kodžima savu dēlu nosauca pēc visbiežāk sastopamā vārda starp ārstiem, ar kuriem viņš satikās. Viņš daudz ceļoja biznesa nolūkos un skatījās daudz filmu, un šī īpašība viņš iespaidoja jauno Hideo Kodžimu. "Man neļāva iet gulēt, kamēr filma nebija beigusies: pretēji tam, kā tas ir lielākajai daļai bērnu," ​​atceras Hideo. Kingo bija dedzīgs literatūras cienītājs, tēlnieks un mākslinieks, lai gan viņa lielākā nožēla - viņš nekad nepievienojās flotei: karš beidzās, kad viņam bija 15, un Kingo Kodžima juta, ka brīdis ir pagājis. “Mans tēvs izgatavoja arī plastmasas modeļus, piemēram, karakuģus un pilis,” atceras Hideo Kodžima, “Viņš teiktu: “Uzmanīgi uzmani mani, Hideo,” un paņēma burvju marķieri un nokrāsoja savienojošās detaļas akmens sienās ap pili. pēc tam noslaukiet tos ar krāsas šķīdinātāju no augšas. "Jums vienmēr vajadzētu padarīt šīs smalkās līnijas melnas, kā šis," viņš teica.

Hideo Kodžima apguva sava tēva uzmanību detaļām, taču spēja novērot tikai tik daudz – Kingo Kodžima pēkšņi nomira, kad Hideo mācījās vidusskolā. "Man bija tikai 13 gadu, kad viņš nomira," viņš saka. "Tas bija grūti un vientuļi, bet savā ziņā tas stiprināja manu apņemšanos kļūt par filmas veidotāju," saka Hideo Kodžima. “Kopš tā laika mani ir iestrēdzis kaut kas līdzīgs tēva kompleksam. Visas Metal Gear spēles līdz šim ir bijuši tēva stāsti. Viņi visi ir par jūsu tēva nogalināšanu (smejas).

Kingo Kodžima vēlējās pievienoties flotei un kāpa uz jumtiem, lai skatītos, kā bumbas krīt Tokijas gaisa uzlidojumu laikā. Viņš bija apbrīnas pilns par karavīriem, bet viņam riebās karš. Bērnībā viņš lika Hideo Kodžimam skatīties pretkara filmu "Nakts un migla". "Tomēr šī nav tāda filma, ko bērns var saprast," saka Hideo Kodžima, "bija cita filma, bet es nevaru atcerēties tās nosaukumu. Amerika un Vācija cīnās, un tām pietrūkst resursu, un viņu upuru skaits pieaug. Tas kļūst tiktāl, ka viņi vairs nespēj turpināt cīņu, tāpēc viņi vienojas par pamieru uz vienu dienu. Bērnībā es to nevarēju saprast. Ja viņi var sēdēt un tā runāt, kāpēc viņiem vispār ir jācīnās? Es domāju."

Kad viņš bija mazs, Kojima ģimene pārcēlās uz nelielu pilsētu Širasaki. Tikpat ātri viņa ģimene drīz pārcēlās uz Kansai reģionu. Hideo Kodžima ir atzīmējis, ka uzaugot viņš ir bijis īsts bērns, kuram bieži bija jāskatās televīzija un jārūpējas par sevi, kad viņš atgriezās mājās no skolas. Uzturēšanās mājās vienatnē joprojām ietekmē viņu līdz pat šai dienai, sakot: "[Kad] ceļoju un palieku viesnīcā, es ieslēdzu televizoru, tiklīdz ieeju istabā, lai tiktu galā ar vientulības sajūtu."

Sākotnēji vēloties būt mākslinieks vai ilustrators, viņu bieži atturēja Japānas sabiedrības normas, kas ieteica atrast drošu un labi apmaksātu darbu. Viņu maldināja arī tas, ka arī viņa tēvocis bija mākslinieks, taču cieta no finansiālām grūtībām.

Galu galā viņš sāka rakstīt īsus stāstus un sāka tos sūtīt japāņu žurnāliem, bet nekad nevarēja kaut ko publicēt. Viņš norāda, ka viņa stāsti bieži bija 400 lappušu gari, savukārt lielākā daļa žurnālu vēlējās, lai viņu stāsti būtu aptuveni 100 lappušu gari. Galu galā viņš koncentrējās uz filmu veidošanu kopā ar savu draugu, kuram bija 8 mm kamera.

Patstāvīgs darbs

Pēc viņa aiziešanas no Konami un studijas Kojima Productions slēgšanas bija daudz spekulāciju par Hideo Kodžimas nākamo soli. 2015. gada 15. decembrī atklājās, ka viņš no jauna izveidojis Kojima Productions kā neatkarīgu studiju. Tika arī atklāts, ka viņš bija sarunājis ar Sony par spēles publicēšanu viņu konsolē un ka reformētās studijas pirmais nosaukums būs PlayStation ekskluzīvs. Tika atklāts, ka attiecīgā spēle ir Death Stranding, kas, šķiet, ir viņa atceltais tituls Silent Hills.

https://metalgear.fandom.com/wiki/Hideo_Kojima