Brigthauka 16 baušļi

Brigthauka 16 baušļi

(Kombinēts no Krasta Krīvu diskusiju lapām)

 

Derīgi padomi ceļojošu avantūristu grupai. Domāts lomu spēļu faniem. Lasīt ar dziļi nopietnu sejas izteiksmi. :P

 

I. pamatprincipi

 

1.      Parūpējieties par elementārākajām lietām:

a.       Pārtika

b.      Pietiekami daudz jājamzirgu un/vai nastu nesēju lopu.

c.       Buramgrāmatas jums līdzi ceļasomā nevis mājās uz rakstāmgalda

d.      Vēlams, lai grupa būtu līdzsvarota pēc sastāva

2.      Uzmanieties, kam uzticaties:

a.       Cerams, ka Jūs uzticaties pārējai grupai.

b.      Piesargieties no svešiniekiem, lai cik nevarīgi tie nešķistu. (Tomēr nevajag būt PĀRLIEKU paranoidāliem!)

c.       Vienmēr atcerieties, cilvēki mēdz melot, un to arī dara.

3.      Informācijas ievākšana:

a.       Atcerieties, kas metas iekšā ar galvu pa priekšu, visbiežāk ārā nāk ar kājām pa priekšu.

b.      Pāris monētas krodziniekam vai ziedojums vietējam gudrajam var sagādāt jums šo to, kas pasargās jūs no pāragras un negaidītas nāves.

c.       Zināšanas ir visspēcīgākais ierocis.

4.      Uzturiet pierakstus:

a.       Ja jūs kaut ko aizmirstat, tas var maksāt jums dzīvību… Neceriet ka GM jums patstāvīgi atgādinās par to, kas jums jāzina. GM galu galā ir pietiekami daudz darba lai vadītu NPC un darītu daudz ko citu jūsu priekam. Neceriet, ka viņš arī jūsu piezīmes rakstīs!

b.      Dažkārt pat sīkas detaļas izrādās svarīgas. Tomēr, nav jēgas pierakstīt, cik alus kausus izdzer katrs krogus plencis.

5.      Sagatavojiet atkāpšanās ceļus:

a.       Neviena PC grupa nav neuzvarama.

b.      Ja jūs esat gatavi atkāpties, jūsu izredzes izdzīvot ir vismaz dubultojušās!

c.       Ja jāatkāpjas, nekad, NEKAD neskrieniet tur, kur vēl neesat bijuši!!!

6.      Sagatavojiet pareizo ekipējumu:

a.       Ja nepieciešams, sastādiet sarakstu un divreiz pārbaudiet.

b.      Esiet apdomīgi, nevar paņemt līdzi ‘visu kas būs nepieciešams’ - pārstiepsieties.

7.      Parūpējieties par naktsmītnes drošību:

a.       Sastādiet sardzes grafikus

b.      Parūpējieties par pasīvu aizsardzību – žogs, metāla eži, cilpas, lamatas u.t.t.

c.       Izvairieties kurināt uguni, ja esat zem klajas debess, lai arī tā atbaida zvērus, tā var pievilināt plēsoņas kas staigā uz divām kājām. Bez tam, ja izvēle ir starp lāci un pūķi, ko jūs labprātāk gribētu redzēt pamostoties?

d.      Vienmēr esiet gatavi ātri sakurt uguni (sagatavota sausa malka, piesegtas bet vēl kvēlojošas ogles) gadījumā, ja lācis tomēr atnāk ciemos.

e.       Ja iespējams, papildus sargam sagatavojiet signalizāciju – alarm burvestība, magic mouth, vai vienkārši uz auklas sakārti katli un pannas.

 

II. Kaujas

 

1.      Izvairieties no mentālas apātijas:

a.       vienmēr padomājiet, kā vieglāk uzvarēt pretī stāvošos.

b.      Nebaidieties no taktiskas atkāpšanās. Un nevilcinieties ar to pirms ir par vēlu (Ja jums ir palicis 1 hp, parasti jau ir par vēlu!)

c.       Izvairieties saslimt ar viegli iegūstamo bet grūti ārstējamo slimību "hackitus."

d.      Prāts ir visbīstamākais ierocis, esiet droši, GM panāks ka jūsu pretinieki pielieto savējo līdz maksimumam.

2.      Apvienojiet spēkus:

a.       Paturiet darbības koordinētas; ja jums ir plāns, turieties pie tā!

b.      NEKAD bez vajadzības nesadalieties grupās – tas samazina kaujas spējas un palielina zaudējumu iespējamību.

c.       Pietaupiet šo to neparedzētiem gadījumiem.

3.      Koncentrējiet uzbrukumus:

a.       Jo ātrāk pretinieks ir gar zemi, jo mazāk viņam iespēju nodarīt pāri tev un man.

b.      Ja kāds no pretiniekiem krīt, palikušo morāle var sākt grīļoties.

4.      Nepalieciet par daudz lecīgi:

a.       Jūs nevariet uzvarēt katru, kas patrāpās jums ceļā. Iemācieties saprast, kad ir vērts un kad nav vērts cīnīties.

b.      Izplānojiet efektīvus kaujas plānus.

5.      Ja nepieciešams, sastādiet sarakstus:

a.       Nepieciešamais ekipējums.

b.      Jautājumi, uz kuriem jāatrod atbilde.

c.       Piesardzības pasākumi.

d.      Drošības līdzekļi.

e.       Viss, kas neiekļaujas augstākminētajā.

6.      Citi priekšnosacījumi:

a.       Piesargieties no ienaidnieka, kas reģenerē.

b.      Izmantojiet Remove Curse un Cure Disease uz tiem, kurus pieveikuši dzīvie miroņi vai likantropi. Likantropu gadījumā – piesardzība nenāk par ļaunu pat tad, ja pretinieks tikai paelpoja jūsu virzienā!

 

III. Kad viss šķiet ir galā

 

1.      14. Piesargieties no ienaidniekiem:

a.       Pašiem nezinot, jūs varbūt jau esat sagādājuši sev jaunu zvērinātu ienaidnieku.

b.      atcerieties par visiem tiem, kas paguva izsprukt no kaujas dzīvi.

2.      15. Pārlūkojiet teritoriju apslēptas mantas meklējumos:

a.       Cik personas jūs pazīstat, kas savu naudu atstāj guļam redzamā vietā?

b.      vecas monētas var izrādīties vērtīgākas!

c.       Platīns pārklāts ar varu? Katru dienu uzzinām kaut ko jaunu...

3.      16. Uzmanīgi ar aizdomīgiem priekšmetiem:

a.       Varbūt ka tie ir maģiski vai ar lāstu

b.      Kontakt-inde! Lamatas! GM izdoma nav ierobežota.

 

Saderīgas grupas uzvedības noteikumi

(tie ir tikai džentlmeniski ieteikumi, katra grupa pati izdomā savus noteikumus)

 

1.      Turieties kopā (Skaitā ir spēks, neesat dzirdējuši?)

2.      Aizsargājiet burvjus. Saglabājiet ierindu, kamēr neesat ABSOLŪTI pārliecināti, ka no jūsu apsargātās puses uzbrukuma nebūs.

3.      Paturiet dažus trumpjus azotē. Nekad neļaujiet pretiniekam novērtēt jūsu spējas vai jūsu zināšanas pirms kaujas.

4.      Izmantojiet neidentificētus maģiskus priekšmetus tikai kritiskās situācijās.

5.      Izmantojiet atjaunojamos resursus (burvestības) pirms ķeraties pie ierobežotiem resursiem (dziras, tīstokļi, zižļi, burvju nūjiņas u.c.)

6.      Metieties meklēt apslēpto mantu tikai PĒC TAM, kad ir nodrošināta perimetra apsardze.

7.      Vienmēr un jebkuros apstākļos – NOLIECIET SARGU.

8.      Ja jums patiesi gribas ķīvēties savā starpā, tad dariet to DROŠĀ vietā nevis pūķa alas priekšā. Nekad neapdraudiet grupas izredzes ķīvējoties lauka apstākļos.

9.      Neapbruņotu pretinieku nogalināšana ārpus lokālās varas likuma rokas tvēriena NAV ļauna rīcība, tā ir taisnās tiesas spriešana un parasti visai prātīga (AD&D parasti nav koncentrācijas nometņu!) Nogalināt ienaidnieku bērnus ... Tas jau ir smagāks morāls jautājums.

10.  Nekad, NEKAD neuzskatiet, ka jūs zināt visu!