Kreigs Tompsons. Kosmiskie plāceņi

Kreigs Tompsons (angl. Craig Thompson; dzimis 1975. gada 21. septembrī, Traversitijā, Mičiganā, ASV) — komiksu autors, visvairāk pazīstams ar sekojošiem darbiem: Good-bye, Chunky Rice (1999), Segas (2003), Carnet de Voyage (2004), Habibi (2011), Kosmiskie plāceņi (2015).

Biogrāfija

Kreigs Tompsons ir dzimis Traversitijā, Mičiganas štatā, un kopā ar brāli un māsu uzaudzis lauku apvidū netālu no Maratona, Viskonsīnā, kristiešu fundamentālistu ģimenē. Viņa tēvs bija santehniķis, un māte bija invalīdu kopējas - izbraukumu medmāsas. Tādus plašsaziņas līdzekļus kā filmas un TV šovus bērni skatījās vai nu vecāku klātbūtnē, vai arī viņi tos pilnībā aizliedza. Tika atļauta tikai kristīgā mūzika. Mazā Kreiga vienīgā bezmaksas pieeja mākslai bija komiksi un avīžu slejas. Brāļi bija īpaši iecienījuši melnbaltus neatkarīgus komiksus, piemēram, Teenage Mutant Ninja Turtles, kā arī DIY ētiku, kuru viņi galu galā ievēroja.

Vidusskolā Tompsons sapņoja kļūt par mākslinieku vai filmu veidotāju. Viņš devās uz Viskonsinas universitāti, bet tajā mācījās tikai trīs semestrus, kuru laikā sāka zīmēt slejas universitātes avīzei. Kreigs vēlāk teica: “Es vienkārši iemīlējos komiksos. Viņi apmierināja visas manas radošās vajadzības: es varēju zīmēt karikatūras un stāstīt stāstus, bet es arī pilnībā kontrolēju procesu, un es nebiju tikai zobrats kādā mašīnā. "Pēc semestra Milvoki Mākslas un dizaina institūtā. Tompsons savu dzimto pilsētu atstāja 1997. gadā un apmetās Portlendā, Oregonas štatā.

Karjera

Tompsons neilgi strādāja Dark Horse Comics, zīmējot reklāmas, logotipus un veidojot rotaļlietu iesaiņojumus, Kreigs naktīs strādāja arī pie saviem projektiem. Pēc tam, kad Tompsonam attīstās cīpslu iekaisums, viņš nolemj pamest "Tumšo zirgu" un pavadīt laiku, veicot pats savu darbu.

Kreigs debijas darbu veidoja daļēji autobiogrāfiskajā komiksā "Good-bye, Chunky Rice" (1999), kuru iedvesmoja viņa pārcelšanās uz Portlendu, kā arī Džima Hensona, Dr.Seusa un Tima Bērtona darbi. Par "Chunky Rice" Tompsons saņēma 2000. gada Hārvija balvu par labāko jauno talantu un tika nominēts arī Ignatz izcilā mākslinieka balvai. "Chunky Rice" sekoja vairāki mini komiksi: "Bible Doodles" (2000) un "Doot Doot Garden" (2001).

1999. gada beigās Tompsons sāka darbu pie autobiogrāfiskā komiksa "Blankets" ("Segas") - komika, kas publicēts 2003. gadā un guva kritiķu atzinību. Žurnāls "Time" komiksu "Blankets" nosauca par 2003. gada grafisko romānu numur viens. Tompsons ir saņēmis divas Eisnera balvas, trīs Hārvija balvas un divas Ignatza balvas par "Segām".

Pēc Tompsona teiktā, "Segu" panākumi bija saistīti ar to, ka viņš gāja pretrunā ar tā laika alternatīvajos komiksos valdošajām ciniskajām un nihilistiskajām tendencēm. Rezultātā "Blankets" ātri pacēla Tompsonu amerikāņu komiksu autoru topā gan pēc lasītāju, gan kritiķu domām. Pulicera balvu ieguvušais Arts Spiegelmans nosūtīja Tompsonam garu pateicības vēstuli par "Segām", un Edijs Kempbels nosūtīja. pat jokojot apsolīja salauzt Tompsonam pirkstus. Neskatoties uz to, ka "Segas" Kreigam pavēra ceļu uz radošu atpazīstamību, tās vairākus gadus pasliktināja arī autora attiecības ar vecākiem, jo ​​grāmatā Tompsons būtībā atzina, ka vairs sevi neuzskata par kristieti. ["Segas" savā ziņā ir autobiogrāfisks darbs - t. p.]

"Segām" sekoja Tompsona jaunais darbs "Carnet de Voyage" (2004), kas bija grafisks ceļvedis. "Carnet de Voyage" ir izvirzīta divām Ignatz balvām.

2004. gada beigās Tompsons sāka darbu pie "Habibi" komiksa, kuru vēlāk Panteons publicēja 2011. gada septembrī. Komiksu iedvesmojusi arābu kaligrāfija un islāma mitoloģija. Grāmatu ļoti atzinīgi novērtējuši tādi mediji kā Time, Elle, Financial Times, Salon, The Independent, NPR, The Millions, Graphic Novel Reporter un Harvard Crimson. Citi redaktori, piemēram, Maikls Fabers no The Guardian un Čārlzs Hatfīlds (The Comics Journal) ir atzīmējuši Tompsona vizuālās valodas augsto kvalitāti, dažādu austrumu motīvu izmantošanu, stāstījuma paralēles, mēreni samudžinātu sižetu, kā arī negatīvi runājuši par grāmatas garumu un augsto seksuālo pakāpi, vardarbībai pret galvenajiem varoņiem.

Stils un iespaids

Kreigs Tompsons ir atzinis ietekmi uz savu mākslas stilu no tādiem māksliniekiem, kā piemēram, Taro Yashima, Daniel Clowes, Chris Ware un Joe Sacco. Tompsons sacīja, ka kompozīcijas veidošanas procesā lapas sākotnēji tiek sastādītas “ļoti nesalasāmā veidā, attēlojot stenogrammas līdzību, kur vārdi un attēli saplūst citplanētiešu rakstos ... Es jau no paša sākuma strādāju ar vārdiem un attēliem, taču attēlu var neatšķirt no burta, jo viņi abi ir tikai ķekars uz papīra. " Tad Kreigs pārzīmē iegūtās skices "detalizētā skicē, kas uzzīmēta skaidrā rokrakstā, lai es varētu atgriezties un veikt nepieciešamos labojumus". Pat savos apjomīgajos darbos Tompsons ar lodīšu pildspalvu uzzīmē visas grāmatas melnrakstu un tikai pēc tam turpina izveidot galīgo versiju.

https://en.wikipedia.org/wiki/Craig_Thompson

Kosmiskie plāceņi. Space Dumplins

Violeta dzīvo kopā ar savu tēti-pilotu un dizaineri mammu vienā no kosmosa treileru parkiem. Kādu dienu bīstamas lidojuma laikā Violetas tēvs pazūd, un bezbailīgā meitene nolemj doties viņu meklēt. Pa ceļam viņa satiekas ar citplanētiešu palīgiem: Zaheju, kurš izskatās pēc pupas, un Eliotu Marselu Opgenortu, pārgudru cāli. Viņi kopā dodas piedzīvojumā, kas ir pilns ar negaidītiem pavērsieniem, sastrīdas un samierinās, priecājas un raud, joko un izglābj Visumu.

Aizraujošs un neticami aizkustinošs komikss, kas saistošā veidā stāsta par vissvarīgākajām lietām - ģimeni, draudzību, drosmi un lojalitāti.

Sīkāk: https://www.labirint.ru/books/637518/